Subscribe:

Blogroll

joi, 11 martie 2010

august_2009

Atelier didactic august 2009
Tema:
Utilizarea blog - urilor ca instrument de predare şi învăţare.


Una din cele mai fascinante unelte care au apărut pe Internet în ultimii ani este blog-ul, un instrument de publicare online care ajută oamenii să-şi publice cu uşurinţă ideile, cunoştinţele, descoperirile şi gândurile.
Blogul ca metodă de promovare / interacţionare face parte din noua generaţie de aplicaţii software. Este în mod esenţial o versiune mai flexibilă a unei liste de discuţii sau a unui form online.
Profesorii şi managerii instituţiilor îşi pot publica liber gândurile pe Internet , accesând uşor softul de blog, creând şiruri de discuţii care pot fi arhivate, dar şi accesate oricând.
Cunoştinţele, descoperirile, reflecţiile şi feedbackul care circulă în spaţiul blog încurajează un consistent rafinament al ideilor de cercetare. Blogurile permit de asemenea mediului academic să păstreze mai multe urme semnificative ale unor lucrări în desfăşurare, acest lucru permiţând autorilor să-şi articuleze ideile bine şi succint pentru cititori. Cadrele universitare susţin că blogging- ul este ca o conferinţă de 24 ore pe zi, 365 zile pe an.
Afişarea informaţiilor pe un blog de mai multe persoane, cum ar fi profesori şi elevi, acesta devine un adevărat instrument de predare/învăţare.

Avantajele Blog- ului

• metoda blog-ului de postare online a muncii elevului este uşor de iniţiat, antrenat, întreţinut şi revizuit;
• când vine vorba de postare online, elevii fac o muncă de o mai bună calitate: un motiv ar fi acela al simţului datoriei faţă de prietenii lor din aceeaşi clasă care se bazează unul pe altul pentru a aduce o contribuţie adecvată la pagina clasei, iar un altul ar putea fi dorinţa de a nu fi stânjeniţi când colegii le vor vedea muncă;
• învăţare în echipă este de asemenea prezentă aici datorită posibilităţii elevului de a citi materialul colegilor care este postat online;
• beneficiul utilizării unui blog pentru afişarea online al muncii elevului ar trebui să fie de interes pentru orice profesor care a folosit metode tradiţionale pentru a crea pagini web care să includă o cantitate substanţială din munca elevului.



Concluzii
Publicarea muncii online permite elevilor să aducă contribuţii clasei, promovează învăţarea în echipă şi încurajează calitatea muncii. Metoda blog-ului elimină multe dintre piedicile metodei tradiţionale prin software-ul său simplu, instruirea minimă şi prin munca total distribuită.
Profesorii care utilizat metoda tradiţională ar putea realiza multe din scopurile lor, utilizând metoda blog – ului, cu o reducere considerabilă a muncii în ansamblu.
Acest tip complementar şi reciproc de învăţare, dacă este administrat cum trebuie, oferă mult potenţial de extindere a activităţilor de învăţare. El oferă o metodă de abordare a problemelor educaţionale dificil de manevrat pe alte căi de refacere şi intensificare a unor dimensiuni sociale de învăţare pierdute frecvent în ziua de azi în universităţi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu