Subscribe:

Blogroll

joi, 11 martie 2010

teza_cl.XI

LICEUL TEORETIC „ONISIFOR GHIBU”





Catedra:



Matematica şi ştiinţe


INFORMATICA


TEZĂ SEMESTRIALĂ
CLASA XI (profil real)
anul de studii 2008 – 2009
decembrie 2008










Selectat şi adaptat de
Roşcov Claudia, grad did. superior








Liceul Teoretic „ Onisifor Ghibu” Orhei

Nimele, prenumele__________________________ clasa XI____

Dragi elevi,
Informatica are drept scop suprem educarea culturii informaţionale şi a gîndirii algoritmice, atragerea tineretului studios în domeniile de perspectivă,atît în ştiinţă, cît şi pe piaţa muncii.
Suntem siguri că la realizarea acestui test veţi aplica întregul arsenal de metode şi tehnici informaţionale studiate pe parcursul lecţiillor de Informatică.

timp de lucru 90 min
Încercuiţi răspunsurile corecte la p.1şi 2
1. Avantajele utilizării subprogramelor într-un program sunt:
a) Se poate obţine o economisire a spaţiului de memorie rezervat variabilelor folosite în cadrul progamului.
b) O viteză mai mare în execuţia programului.
c) Posibilitatea de a executa de mai multe ori instrucţiunile cuprinse într-un subprogram.
d) Un program care conţine subprograme poate fi urmărit şi corelat mai uşor.
e) Nici unul din avantajele de mai sus.

2.Care din următoarele afirmaţii sunt adevărate:
a) parametrii - valoare trebuie să fie precedaţi de cuvîntul- cheie var;
b) o procedură poate returna doar o singură valoare;
c) tipul parametrilor actuali trebuie să coincidă cu tipul parametrilor formali;
d) nici una din afirmaţiile anterioare nu este adevărată.

3.Ca va afişa următorul program: a) 411192
Program p1; b) 211192
var a,b:integer; c) 411219
procedure suma (c:integer; var d:integer); d) nci un răspuns anterior nu este corect.
begin
c:= sqr(c); d:=d+2*c;
end;
begin
a:=1; b:=3; suma (a,b);
write(a,b); suma (a,b); write(b,a);
end.

4. Elaboraţi o funcţie care afişează ultima cifră a unui număr întreg.

5. Scrieţi o funcţie recursivă care calculează produsul P(n)= 1*3*9*…*(3n)

6. Se consideră funcţia:
Function f(n :integer) :integer ;
Begin
If n=0 then f:=0
Else if (n mod 10)>f(n div 10) then f:=n mod 10
Else f:=f(n div 10);
End;
Ce va returna f(23951)? Dar f(824)?

7. Scrie un program, utilizând proceduri, care calculează suma elementelor impare de pe poziţii pare şi media aritmetică a numerelor mai mari ca 10 dintr-un şir de n numere întregi citite de la tastatură.

8. Ce se va afişa la ecran după execuţia următorului program PASCAL:
Program p2;
Var p1,p2:^char;
Begin
New(p1); new(p2); p1^:=’B’; p2^:=Pred(p1^);
Writeln(p1^, p2^)
End.






Obiectivele operaţionale:

Elevul va fi capabil să:

O1 - să determine din lista de afirmaţii date valoarea de adevăr a afirmaţiilor, utilizînd cunoştinţele teoretice despre proceduri;
O2 – să argumenteze modul de transmitere a argumenţilor şi de returnare a rezultatelor în cazul unui apel de procedură;
O3 – să elaboreze o funcţie conform condiţiei problemei, utilizînd algoritmul de alcătuire a unei funcţii;
O4 – să elaboreze o funcţie recursivă conform condiţiei problemei, utilizînt algoritmul de alcătuire a unei funcţii;
O5 - să elaboreze programe în care se utilizeze funcţii definite de utilizator, conform condiţiei problemei;
O6 - să argumenteze modul de returnare a rezultatelor în cazul unui apel recursiv al funcţiei conform exemplului dat;
O7 – să argumenteze modul de returnare a rezultatelor în cazul variabilelor dinamice.


BAREMUL DE EVALUARE :
Subiectul Motivarea punctelor Puncte Total
1. Pentru fiecare răspuns corect cîte
1
1 3
2. Pentru răspuns corect 1 1
3. Pentru fiecare afişare corectă cîte
Pentru argumentare corectă 1
1 5
4. Scrierea corectă a antetului funcţiei
Scrierea corectă a formulei 1
2 3
5. Scrierea corectă a antetului funcţiei
Scrierea corectă a formulei recursive 1
2 3
6. Pentru fiecare afisşare corectă cîte
Pentru fiecare argumentare corectă cîte 2
2 4
7. Declararea corectă a variabilelor globale
Scrierea corectă a antetelor de proceduri
Declararea corectă a variabilelor locale
Scrierea corectă a formulei
Pentru fiecare apel de procedură cîte
Afişarea corectă a datelor 1
2
2
2
2
1 10
8. Pentru fiecare afişare corectă cîte
1
2
















MATRICE DE SPECIFICAŢIE

Cunoaştere Aplicaţie Rezolvare de probleme Total
Funcţii şi proceduri 20% Item 1,2, 3, 4, 7 10% Item 3,6 40% Item 4,5,7 70%
Recursia 5 % Item 5 5% Item 5,6 5% Item 5 15%
Variabile dinamice.
Tipul referinţă 5% Item 8 5% Item 8 5% Item 8 15%
Total 30% 20% 50% 100%


TABELUL DE CONCORDANŢĂ ÎNTRE OBIECTIVE ŞI ITEMI

O1 O2 O3 O4 O5 O6 O7
Item. 1 +
Item. 2 +
Item. 3 +
Item. 4 +
Item. 5 +
Item. 6 +
Item. 7 +
Item. 8 +



BAREMUL DE CONVERTIRE A PUNCTELOR ÎN NOTE:

nota 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
puncte 0- 1 2-3 4-5 6-7 8-10 11-15 16-20 21-23 24-28 29-31

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu